honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



3/08/2015

BEAUTIFUL WEEKEND AND SONGs OF BUSH WARBLERs (美しい週末にウグイスのさえずり)

This weekend was really nice because it was sunny and warm.  I enjoyed gardening and carpentry.


(この週末はお天気がよくて暖かく、素晴らしい週末でした。庭仕事と大工仕事をして楽しみました。)

Saturday morning, the sun rose at the Itoshima-fuji Mountain.  

Sunday afternoon, blue colour of the sky and the sea was so stunning.  
Sunday evening

Bush warblers have started to sing two weeks ago, and at the beginning they did not sing well, but now they are becoming much better singers.  When I sat at the gazebo this morning, a bush warbler came to the plum tree close to me and sang very well.  Please listen to the song.


(ウグイスが2週間ほど前に鳴き始めました。最初はとても下手でしたが、ずいぶん上手にさえずるようになってきました。今日の午前中、ガゼボに腰かけているときに、すぐ近くのスモモの木に飛んできて上手に鳴きました。どうぞお聴きください。)





にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


2 comments:

  1. Ah, sunshine, a glorious garden and birdsong! It sounds wonderful!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, it was wonderful. But today it is raining and tomorrow we might have a snow fall. The weather of early spring is so fickle!

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.