honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



3/03/2015

POTTED TULIPS (鉢植えのチューリップ)

These two tulip flowers bloomed on 1 March.  We planted the tulip bulbs, which we dug up last summer after blooming in the potager, in a pot last autumn.


(この二つのチューリップの花は3月1日に開花しました。昨年ポタジェで咲いたあと、夏に掘り上げた球根を秋に植木鉢に植えていました。)



At the beginning of April 2014 in the potager
(昨年4月上旬、ポタジェにて)

We found that the tulips started to grow in the garden, and brought it inside of a window in order to make them bloom earlier.  The leaves grew 1cm a day, and earliest ones showed their flower buds at the end of February.


(チューリップの芽がでてきているのを庭で見つけ、早く咲かせてみようと思って窓の内側にもってきました。毎日1センチずつ葉は成長し、2月の終わりには早いものは蕾が見えてきました。)
8 February
11 February
20 February
27 February
On 1 March, two tulip flower had bloomed at last.  It is a month earlier than those planted in the garden.


(3月1日についに二つ花が咲きました。庭に植えているものより1か月早い開花です。)

1 March



にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.