honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/27/2015

TRIMMING BOX IN SPRING (春のボックス剪定)


Last Saturday, I trimmed box hedge in the kitchen garden, because new shoots and leaves had grown too much.  Strong sunshine and little wind made me so hot.  Last time in October 2014, I used a horizontal string to act as a guide to cut the top of the hedge level.   I didn't use it this time, however, I think I did the same result.


(ポタジェのボックスの生垣が伸びすぎたので、先週土曜日に剪定をしました。風がなくて強い日差しでとても暑い日でした。昨年10月に剪定した時には、ひもを張って高さの剪定のガイドにしましたが、今回はひもは使わずに同じような仕上がりになりました。)



Before trimming
After trimming

Before trimming (18th April)

After trimming
It looks neat, isn't it?

(すっきりしたでしょう?)

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.