honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/01/2015

THE GARDEN OPENING WITH US (一緒にオープンガーデンのお庭)


Yesterday, we visited our friend in our neighbourhood.  She has been a keen gardener for more than twenty years, and has made a beautiful garden with her husband.

(昨日は近くのお友達を訪ねました。彼女は20年以上熱心なガーデナーで、ご主人と一緒に美しい庭をつくってきました。)

She is a good garden designer and her husband is a good amateur carpenter and cement mason.
The garden cannot be seen from the outside, so we had never known this secret garden until she invited us.  Last year, we proposed her to open her garden with us for charity, and she accepted our proposal.  So many visitors satisfied with its beauty and silence. 

(彼女は庭のデザインが上手で、ご主人は大工仕事や左官仕事など上手にされます。外からはここのお庭はまったく見えず、彼女に招待されるまではまったくこの秘密のお庭のことは知りませんでした。昨年、私たちと一緒にチャリティーのオープンガーデンの開催を提案し、承諾していただきました。ほんとにたくさんの皆さんが、美しさと静かけさに満足されました。)










She made a new kitchen garden last winter, and many vegetables are growing. 

(彼女は昨冬に新しく菜園をつくり、たくさんの野菜が今育っています。)


She is opening her secret garden with us on 16th and 17th May. 

(今年も私たちと一緒に5月16日と17日に秘密のお庭を公開されます。)



にほんブログ村 花・園芸ブログ ガーデニングへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.