honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/26/2015

ASTILBE AND BLUE MISTFLOWER: NEW MEMBERS OF THE BORDER (アスチルベとフジバカマがボーダーに加わりました)




We welcomed two members of plant to the border.  The first is Astilbe × arendsii 'Beauty of Ernst' COLOR FLASH.  Brilliant green foliage emerges in early spring, soon maturing to a palette of burgundy, purple and green. In autumn, foliage turns vibrant gold, orange and russet colors. We bought four young plants at the online-shop, and planted them last weekend.


(ボーダー花壇に2種類の植物を植えつけました。一つ目はアスチルベ「カラーフラッシュ」です。早春の新芽は鮮やかな緑ですが、その後はバーガンディー、紫、そして緑の色のパレットとなります。秋には葉は、鮮やかな黄金色、オレンジ、ラセット色に変わります。苗をオンラインで4個買って先週末に植えつけました。)


A photo in the on-line nursery shop 

Delivered young plants





The second one is blue mistflower (Conoclinium coelestinum) which bear light purple flowers.  Our gardening friend, who lives ten minute drive from our cottage, gave us young plants yesterday, and we planted them this morning in the border.


(もう一つは淡い紫色の花をつけるフジバカマの一種です。私たちのガーデニングの友人が車で10分ほどのところに住んでいて、昨日苗をもってきてくれたので、今日の午前中にボーダーに植えつけました。)
A photo of blue mistflower in our friend's garden.  

Young plants of blue mistflower





にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.