honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/20/2015

BLUEBERRY JAM & SHEPHERD'S PIE (ブルーベリージャムとシェパーズパイ)


Today is Marine Day.  It's a national holiday (the 3rd Monday of July) in Japan and I'm off.
In the morning we made blueberry jam for the first time this summer.  About four pounds of jam was made, and we filled the jam into jars and plastic containers.  Tomorrow I will bring the containers to the English conversation class for sharing the jam with my classmates and an English teacher.


(今日は海の日、日本では国民の祭日で、今日は仕事は休みです。今朝はブルーベリージャムをこの夏初めて作りました。およそ4ポンドのジャムが出来上がり、瓶とプラスチック容器に詰めました。明日はこのジャムを英会話教室にもっていって、クラスメイトと先生におすそ分けするつもりです。)




========================================================================

For lunch we went to Cafe Little Britain, and I ordered my favorite; shepherd's pie.  My wife ordered Banoffi Pie and a trifle.  We enjoyed them together.

(お昼はカフェ・リトル・ブリテンに行って、私の好物のシェパーズパイを注文、家内はバノフィー・パイとトライフルをたのみました。一緒においしくいただきました。)




We presented seedlings of foxglove to the owner.  They will bloom beautifully next year.


(ジギタリスの苗を持っていってプレゼントしました。来年綺麗に咲いてくれることでしょう。)



にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.