honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/23/2015

PLANTING NARCISSUS (水仙の植え付け)



Leaves of narcissuses have started to grow and it's time to plant narcissus bulbs.  
We had planned to plant it in the new garden, and we went to the local nursery to buy bulbs.  


スイセンの葉が伸び始めて、スイセンの球根を植えつける時期が来ました。
新しい庭にも植えようと思い、球根を買いに近くのナーセリーに行きました。




There were two-dozen varieties, and my wife chose three of them;  'White Lion', 'Ice Follies' and 'Apotheose'.  

24種類の品種がありましたが、その中から家内が3つを選びました。ホワイトライオン、アイスフォーリス、そしてアポテオーセです。


'White Lion'

'Ice Follies'

'Apotheose'

I planted the bulbs in the new garden, beside the place where we are planning to plant English bluebell bulbs.   

新しい庭のイングリッシュブルーベルを植える予定の場所の横に球根を植えました。



We are looking forward to looking at their flowers in February.  

二月に花が咲くのを見るのが楽しみです。




にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.