honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/12/2015

APPLES (リンゴ)


Some small apples 'Alps otome' have fallen and it's time for harvesting the apples.  
The apple is sour‐sweet and delicious.  

小さなリンゴのアルプス乙女が落ち始め、収穫の時期が来ました。
このリンゴは甘酸っぱくておいしいのです。






Today we harvested two dozens of the apples and my wife cooked them with sugar, butter, wine and cinnamon.  
It's wonderful and a great fun to cook home-grown fruits.  
We really enjoyed eating it.  

今日20個余りを収穫し、家内が砂糖、バター、ワイン、シナモンで煮リンゴにしました。
自家栽培の果実を調理するのはとても楽しいものです。
おいしくいただきました。





にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.