honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



10/24/2015

APPLE CRUMBLE (アップル・クランブル)



Two weeks ago, I harvested five apples (Fuji).  
We had eaten three of them, 
and my wife made apple crumble using two apples today.  
She said it's unexpectedly easy to make, 
and I enjoyed it with ice cream and tea.  

2週間前にリンゴ(富士)を5個収穫しました。
すでに3個は食べてしまいましたが、
家内があとの2個を使ってアップル・クランブルを今日作りました。
意外に簡単に作れるといっていましたが、
アイスクリームと紅茶と一緒においしくいただきました。







にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ



4 comments:

  1. Dear Poirot
    Apple crumble and custard is one of my favourite puddings. Rhubarb works well in a crumble too. Delicious!
    Best wishes
    Ellie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indeed, it was delicious, and I want to try rhubarb.

      Delete
  2. Definitely classic English pud!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I must learn other classic puddings...just eat:)

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.