honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



10/02/2015

BRITISH FAIR 2015 IN FUKUOKA (英国フェア)



We went to the British Fair 2015 held at Hakata Hankyu department store in Fukuoka.
It was rainy with a strong south wind, and it was not crowded.  
So, we enjoyed shopping leisurely.  

福岡の博多阪急デパートで開催中の英国フェア2015に行きました。
雨が降って風も強く、すいていましたので、
ゆっくりショッピングができました。





First we looked around for antique porcelain ware, and then for botanical art.  

最初にアンティークの磁器類、そしてボタニカルアートなど見て回りました。







Some handcraft artists had come and demonstrated how to make.  

手工芸のアーチストさんたちが来て、実演していました。

Illustrating (Anzu) 

Bobbin lacing

Accessory making (ORTAK)

My wife took an interest in silver accessories, and she bought a couple of earrings.  
One of them was a sitting pixie on a crescent moon, and other was a shooting star that says 'wishes come true'.  

家内は銀のアクセサリーに興味をもち、イヤリングを買いました。
一つは三日月に腰かけたピクシー(妖精)、もう一つは願いはかなうと書かれた流れ星です。







We tasted many kinds of tea with some candies.  

キャンディーと一緒に紅茶の試飲を何種類もさせてもらいました。






We watched demonstration sale of fish and tips.  

フィッシュアンドチップスの実演販売も見ました。




At the end, we bought take-out food;  cottage pies and fish cakes cooked 
by Mrs Yukari Elliott who lives in England.  
They were so tasty and we enjoyed them.  

最後に、持ち帰りのコテージパイとフィッシュケーキを買いました。
イギリス在住のエリオットゆかりさんが出されていました。
おいしくいただきましたよ。







にほんブログ村 花・園芸ブログ ガーデニングへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.