honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



11/01/2015

ITOSHIMA AUTUMN FESTIVAL (糸島のドリームフェスティバル)


This weekend, the autumn festival was held in Itoshima
by a local agricultural cooperatives.
It has been held on the fist weekend of November every year,
and we have enjoyed it for ten years.  

There was a little rain fall in the afternoon on Sunday,
however, so many people visited the festival.

Our main purposes are getting seedlings of flower and vegetable,
and enjoying foods.  


この週末、糸島市で農協主催の秋祭りが開催されました。
毎年11月の最初の週末に催され、10年ぐらい毎年楽しんでいます。

日曜日の午後は少し雨になりましたが、
たくさんの人が訪れていました。

私たちのお目当ては花や野菜の苗と、食べ物です。

A bill
広告ビラ


A huge number of cars are coming before the opening time.
開会時間より前にたくさんの車がやってきます。


Karaoke competition
カラオケ大会



At first we checked seedlings,
and bought viola, pink, alyssum, north pole, ornamental cabbage and so on.

最初に苗をチェック、
ビオラ、ナデシコ、アリッサム、ノースポール、ハボタンなどなど買いました。




Young plants of fruit
果樹の苗木


And next, we bought some fruits, rice cakes and octopus dumplings.  
They tasted so good, and we really satisfied.  

果物やお餅、たこ焼きなど買って、
とても美味しくて大満足でした。

Apples

Oranges

Oyster

Three men are pounding rice cake.  

Women are rolling rice cake.  

A man is roasting octopus dumplings, and children are staring it.  




にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.