honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/20/2016

A POOR TIFFANY (可愛そうなティファニー) 



We have been growing Rosa 'Tiffany' in a pot for several years. 
It was a hard wood cutting of the rose in the kitchen garden, and it is one of the roses
which we grow for the first time more than ten years ago. 

Euphorbia, which was planted with Tiffany, withered and died a couple of weeks ago,
and we thought that it was because the weather had been too hot and dry. 

Today Marple pulled out the Euphorbia, and found worms in the soil. 
They were larvae of so- called 'root cutter '; a kind of scarab. 
We checked roots of Tiffany and it lost all roots. 
Poor thing!

何年もの間、鉢でバラのティファニーを育ててきました
ポタジェにある木の挿し木で、10年以上前に初めて植えたバラの一つです

ティファニーと一緒に鉢に植えていたユーフォルビアが2週間ほど前に
萎れてついに枯れてしまったのですが、乾燥した暑い気候のせいだと思っていました

今日、家内がユーフォルビアを抜いたら、土に虫がいるのを見つけました
いわゆるネキリムシ、コガネムシの幼虫でした
ティファニーの根を調べたら、すっかりなくなっていました
可愛そうなこと・・



A larva and a pupa of scarab
コガネムシの幼虫と蛹



にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.