honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/31/2016

REVIVAL OF BLUE MISTFLOWER (セイヨウフジバカマ復活)




Last year, we planted blue mistflower  (Conoclinium coelestinum) . 
 Our gardening friend gave us young plants and we planted in the border
It bore beautiful light purple flowers in September. 

However, most of them died because of fungus disease (Sclerotium rolfsii)
and we were obliged to discard the plants and infected soil. 
There was so much rain at that time. 
We missed it. 

昨年、セイヨウフジバカマを植えました
庭友達が苗をくれて、ボーダーに植えました
9月にはきれいな淡い紫色の花を咲かせました

しかし、白絹病のために大半が枯れて
株を土ごと捨てざるを得ませんでした
ずいぶん当時は雨が多かったのです
大変残念でした

Flowers in September 2015


Last week we found the same plants at the boundary of our land
where we discarded infected plants last year. 
Some are flowering and some are just small plants. 
We were very pleased to find them survived,
and we planted them in a pot yesterday morning. 
We'll raise them more carefully this time. 

先週庭の境界の昨年植物を捨てたところあたりに
同じ植物を見つけました
少し花をつけたものもあり、まだ小さな苗もありました
生き残ったのがあって大変うれしくなりました
そして昨日の朝、鉢に植え付けました
今度はもっと大切に育てたいと思っています

Blue mistflower at the periphery of our garden. 

Some flowers beautifully. 


We potted them. 



にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.