honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



2/11/2017

COLD MORNING IN FUKUOKA TODAY (寒い朝)



A strong cold wave have hit the west part of Japan since yesterday,
and it's very cold in our area.
This morning, there was a snow fall,
and our garden was covered slightly with snow.


強い寒波が昨日から西日本を襲い
この辺りもとても寒くなりました
今朝は雪が降って、庭もうっすら雪化粧です


The pisky looks so cold at the rim of the peony bed. 
ピスキーもシャクヤクの花壇のふちで寒そうです

The mountains are covered with snow. 
山は雪が積もっています


Fortunately, snow stopped soon after sunrise, 
and sunshine melted the snow.

幸い雪は日の出のあと止み、日差しで雪は溶けました

Tulips in pots 鉢植えのチューリップ

Hellebore is now in bloom.



ヘレボルスが咲いています

We pruned blueberry and roses on the arches today.

今日はブルーベリーとアーチのバラの剪定をしました



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.