honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



2/01/2017

REPAINTING THE GAZEBO (ガゼボのペンキ塗りなおし)



I've finished repainting of the gazebo today.

今日、ガゼボのペンキ塗りなおしを終えました

A week ago, I removed peeling paint of the gazebo.  
And I masked the floor and the lattice before painting.

一週間ほど前にガゼボの剥がれかけたペンキをはがし
塗る前に床やラティスを養生しました
I mixed 1.6 litre of gray paint with 0.2 litre of blue paint to make blue-gray paint. 
Mixing the whole content of each can is an easy way to make the same colour of paint. 


1.6リットルのグレーのペンキと0.2リットルのブルーのペンキを混ぜてブルーグレーのペンキを作ります
それぞれ缶一杯を混ぜることで、いつも同じ色を簡単に作れます

I painted the upper parts of the gazebo last Saturday, 
and finished this afternoon.  



先週の土曜日に上のほうを塗り、
今日の午後、全体を塗り終えました


Marple was coating the bench with teak oil, when I painted the gazebo. 


私がペンキ塗りの間、家内はベンチにチークオイルを塗っていました



にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.