honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/18/2017

FABULOUS FLOWER SPIKES OF ECHIUM CANDICANS (エキウムの素晴らしい花穂)



The showy flower spikes of Echium candicans or Pride of Madeira are growing, 
and they have started to bear a number of small purple flowers. 




 エキウム・カンディカンスのすばらしい花穂が伸びてきて
無数の小さな紫の花を咲かせ始めています.


I bought two young plants in autumn 2015.  
As some leaves were dying, I worried about whether it will grow well.  
I grew them at the windowsill, and fortunately, they slowly grew a bit larger.  

 平成27年の秋に苗を2つ買いました.
葉の一部が枯れていて、うまく育つか心配しました.
窓辺で育てましたが、幸い少し大きくなりました.


In March 2016, I planted them in the renewed border garden.  

 去年の3月にリニューアルしたボーダー花壇に苗を植え付けました.


They grew very well in the border
 (this photo was shot in last September). 
花壇ではとても順調に育ちました. 
(写真は去年の9月)


Echium candicans is not hardy, and we protected them in cold days of winter. 

エキウムは耐寒性が弱いので、冬の寒い日にはおおいをしました. 


They've grown so large that the arbour seat looks much smaller. 

とても大きく育ったので、アーバーシートがとても小さく見えます. 

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.