honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



11/24/2017

HARVESTING JERUSALEM ARTICHOKE (エルサレムアーティチョークの収穫)


Yesterday we harvested Jerusalem artichoke in our garden
for the first time this season.
Several tubers were planted in two felt containers in March,
they bore yellow flowers in autumn, and their leaves died now.
So, we can dig tubers as much as we need. 

昨日、この秋初めてエルサレムアーティチョーク(キクイモ)を収穫しました.
三月に何個か種イモをフェルトのコンテナに植え付けて、
今は葉が枯れています.
必要なだけ掘り出すことができるようになりました.


We pulled out one plant and harvested a dozen of tubers. 


一株引き抜いて10個ほど収穫


We sliced tubers and fried them. 


イモをスライスして油で揚げました.

It tasted good, however, we ate a little because eating too much sometimes causes diarrhea.  

とても美味しいんですけど、食べ過ぎると下痢をすることがあるので少しにしました.

にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.