honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



11/28/2017

MAIN GARDEN IN LATE AUTUMN (晩秋のメインガーデン)


In our main garden, some leaves had fallen, some turned red and some remains green.  There still are flowers of lantana, cosmos, sage etc.

メインガーデンでは葉が散ったり、紅葉したり、緑のままだったりいろいろです。
ランタナやコスモス、セージなどの花がまだ咲いています。



Christmas season has come and I hang a small wreath 
on the gable of the arbour seat. 

クリスマスの季節がやってきて、アーバーシートの屋根にリースを架けました。



We decorated a conifer in the pot in front of the brick wall 
with Christmas decoration items, 
including LED lights. 


レンガ塀の前の鉢植えのコニファーにクリスマスの飾り付けをしました。
LED電球もつけました。


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.