honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/07/2018

PICKING BLUEBERRY HAS STARTED (ブルーベリー摘み始まる)


It has been raining since Thursday, and we've got more than 250mm.
Blueberry has started to ripen in earnest this week,
and I picked them this morning.
I put on rain wear because it was raining a bit.
Two and a half kilogrammes of berry was picked
and most of the berries were used to make a jam
for the first time this season,
and the rest was stored for eating raw. 
Uneven recycle jars were used because new jars were not ready to use.







木曜日から雨が降り続き、雨量は250ミリを越えています.
ブルーベリーが先週から本格的に熟し始め、
今朝収穫しました.
少し雨が降っていたので雨具を着ました.
2キロ半の収穫があり、
大半を今年初めてのジャム作りに使い、
残りは生で食べるようにしました. 
新しいジャム瓶が間に合わなかったので不揃いの再利用の瓶を使いました. 

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.