honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/02/2018

PREPARING FOR TYPHOON (台風への備え)


We cut flowers in the kitchen garden this morning.

今朝はポタジェで花を切りました.


It was almost cloudy and calm this morning, however, 
a typhoon is coming to the west of Kyushu Island where we live. 


今朝はおおむね曇りで穏やかな天気でしたが、
台風が私たちの暮らす九州の西へ進んできています.


So we must prepare for strong wind of the typhoon. 
We cut some of long shoots and support plants with canes. 
Flowers are cut and arrange indoor. 



ですから台風の強風に備えなくてはなりません.
長いシュートを切ったり、支柱をしたりします.
花は切って屋内に飾ります.


I arranged roses beside the fake window in my office.

仕事場のにせの窓際にバラを飾りました.


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.