honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/01/2018

NEW PROJECT OF REFURBISHING OUR SHED IN THE POTAGER (新プロジェクト:ポタジェのシェッドをリフォーム)


We build a shed (Keter Summit Storage Shed, 8ft X 9ft ) in January 2013. 
It is said to be durable because it is made of high density plastic; 
it neither rusts nor rots. 

January 2013
May 2013
 2013年の1月に収納小屋(ケーター製サミット)を建てました.
高密度プラスチック製で耐久性がよいとのこと、
錆びたり腐ったりはしません.


Five and a half years have passed, 
and the shed has no problems.  

Aug 2018
 5年半が経過しましたが、シェッドに特に問題はありません.


It had been used as a storage shed for gardening and carpentry.
We talked about how we use it hereafter,
and my wife proposed a plan to use it for an entirely different purpose. 

 
ガーデニングと大工仕事の物置小屋として使ってきました.
今後これをどんなふうに使っていくか話し合い、
家内はまったく異なる目的で使う計画を提案しました.


A new project has started in July,
and I carried everything out of the shed.
The double door opening was closed with plywood,
and four telescoping pipe rod were hung under the roof.
Because of the boiling hot weather
it took a longer time than I expected at first to do those things,
however I finish the wall at the end of August.

この新しいプロジェクトは七月にスタートし、
シェッドからすべてのものを運びだしました.
観音開きのドアも合板で閉鎖し、
4本の伸縮性の棒を屋根のしたに架けました.
焼けるような暑い気候のせいで
当初予想したより長くかかりましたが、
壁も八月末までに完成しました.


Please imagine what in the world we are making.


いったい私たちが何をつくろうとしているか想像してみてください.


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.