honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



11/04/2018

MAKING CANE TOPPERS (支柱飾りつくり)


I made cane toppers of wooden spheres several times. 
But most of them have decayed.


何度か木製の球を使って支柱飾りを作りました. 
ほとんどは腐ってしまいました.


I found styrene foam spheres at a DIY shop, 
and I hit upon an idea to make cane topper of them. 

ホームセンターで発泡スチロールの球を見つけ、
それで支柱飾りをつくることを思いつきました.


The problem was how to make a hole, 
and it was easy to solve. 
Stylene form is easy to melt with heat, 
therefore, I bake a steel rod, just smaller than reinforcing bars, using a gas burner and pushed a stylene form sphere on it.  
It's quite easy to make a hole. 


問題はどうやって穴をあけるかでしたが、簡単に方法はみつかりました.
発泡スチロールは熱で簡単に溶けるので、
鉄筋より少し細い鉄の棒をガスバーナーで焼いて
それに発泡スチロールの球を押し付けました.
すると簡単に穴があきました.


Then, I painted them blue, 
and put them on reinforcing bars in the peony bed. 



そして青色に塗って、
シャクヤクの花壇の鉄筋にかぶせました.


This is a very easy way to make cane toppers, 
and they are very economical. 

支柱飾りを作る簡単な方法で、
しかもお金がほとんどかかりません. 


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.