honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



3/17/2019

DRIED FRUIT OF KUMQUAT (金柑のドライフルーツ)


Most of seedless kumquat fruits were used to make marmalade.  
We bought a food dryer lately, 
and we tried to make dry fruit of kumquat for the first time. 
Kumquat were sliced and dried (three hours). 
The dried fruit tasted good, 
and took two in my tea.  
(They absorbed water and sunk.)







種なし金柑はほとんどまーマレードつくりに使ってしまいましたが、
最近フードドライヤーを買ったので
金柑のドライフルーツを初めてやってみました.
薄く切って乾燥(約3時間)
なかなか良い味で
紅茶に入れてみました.
(水を吸って沈みました・・)


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.