honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



3/03/2019

THE LAST HARVEST OF KUMQUAT FOR MARMALADE (マーマレードに金柑最後の収穫)


We made kumquat (Kinkan) marmalade first at the beginning of January.
The rest of the seedless kumquat fruits in our garden have ripened well.
So we picked them yesterday,
and we made kumquat marmalade again. 
Two and a half pounds of marmalade was made this time.








一月の初めに最初に金柑のマーマレードを作りました.
庭の種なし金柑の残りもすっかり熟したので
昨日収穫しました.
そして今日マーマレードをまた作りました.
今回は1.1キロあまり出来ました.


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.