honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/30/2019

A NEW LOCAL NURSERY (新しい園芸店に行ってみました)


His Majesty the Emperor of Japan abdicates today,
and the Heisei period ends at last.


天皇陛下が本日ご退位されます.
そしていよいよ平成も終わりを告げます.

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>




It is so exiting to visit nurseries in this season, isn't it?
There are a number of young plants as well as gardening tools. 
A new nursery was open recently not far from our home, 
and we visited there for the first time because it was rainy (not good for gardening) . 

We encountered many rare plants and had a good time to consider which plants we should buy.  We bought several kinds of plants for pots. 
We recommend this nursery. 













この季節に園芸店に行くとワクワクしますね.
園芸用品はもちろんたくさんの苗!
新しい園芸店が家からそう遠くないところにオープンして
ちょうど雨で庭仕事もできなかったので初めて訪ねてみました.

めずらしい植物にたくさん出会えて、どれを買おうかと考えて楽しい時間でした.
何種類か鉢植えの植物を買いました.
この園芸店はお勧めです.


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.