honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/24/2019

ORIENTAL POPPY (オリエンタルポピー)


Oriental poppy has flowered for the first time in our garden. 
We bought its seeds at a nursery in Cotswolds and sowed them three years ago. 
Some sprouted and grew, however, it bore no flower in last two season and it looked died last summer. 
I found this plant in a pentagonal asparagus raised bed last September,
 though I gave it up to flower. 
I was not sure it is Oriental poppy at that time. 
Now, it flowers and we look at this stunnig flower at last. 
Its name is Papaver orientale 'Princess Victoria Louise'.
Its flower stalk is shorter than usual.
I hope its stalk grow longer next season.



At the end of September, I found a young plant withlobed leaves.
九月の終わりに切れ込みのある葉を持つ小さな植物をみつけました. 


With purple young asparagus sprouts.
紫色のアスパラガスと一緒に

Asparagus is growing in a raised bed with flowers
such as Oriental poppy, silene, nigella and California poppy
アスパラが育つレイズドベッドでは、オリエンタルポピー、フクロナデシコ、ニゲラ、
そしてカリフォルニアポピーが一緒に育っています

オリエンタルポピーがうちの庭で咲くのは初めてです.
3年前にコッツウォルズのナーセリーでその種を買って植えました.
いくつか発芽しましたが、一昨年、去年と花は咲かず、夏には枯れたようでした.
もう花はあきらめていましたが、
去年の秋に五角形のアスパラのレイズドベッドでこの植物を見つけました.
そして今、花が咲きついにこの素晴らしい花を見ることができています.
品種名は「プリンセス ヴィクトリア ルイーズ」
花茎は通常より短いようですが
来年は長く育ってくれたらと思います.


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.