honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/07/2019

PLANTING VEGETABLE SEEDLING IN HEXAGONAL FRAMES (五角形のフレームに野菜苗植付け)


In two hexagonal frame, we had planted poppy and nasturtium, 
and we added green and red lettuce seedlings in them this weekend. 
These frame were originally made as cold frames, 
and now we use them as net frames which protect plants from pests.
It's five weeks to our Charity Open Garden (NGS Japan). 




二つの五角形のフレームにポピーとナスタチウムを植えていましたが、
ここにこの週末、グリーンと赤のレタス苗を追加しました.
このフレームはもともとコールドフレームとして作りましたが、
今は害虫から植物を守るネットフレームとして使用しています.
私たちのチャリティーオープンガーデンまで5週間です.



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.