honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/05/2019

HAWKS WON THE GAME YESTERDAY (ホークス勝利)


Yesterday we went to Fukuoka Yahuoku Dome to watch the baseball game of Fukuoka Softbank Hawks vs. Orix Buffaloes. 
It was sunny and a bit hot in the sunshine, however, it was cooler in the dome.


昨日、福岡ヤフオクドームに
福岡ソフトバンクホークスとオリックスバッファローズの試合を見に行きました.
晴れてちょっと暑い天気でしたが、ドームの中は涼しかったです.


The starting pitcher of Hawks was Senga, the top pitcher. 
Hawks shut out the game. 


先発投手はエース投手の千賀で
ホークスは完封勝利


A number  of balloons were release at the end of the game to celebrate the win. 

勝利を祝ってゲーム終了時に無数の風船が飛ばされました.



After the game the roof of the dome was opened, and the sun shined into the stadium. 



試合後にはドームの天井が開き、日光が球場に差し込みました. 

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.