honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/15/2019

VISITING LAKE DISTRICT (湖水地方を訪ねて)


When we visited the Lake District at the end of June,
it was cold when strong wind blew.
We went aboard on the oldest ship 'MV Tern' and enjoyed cruising from Bowness to Lakeside in the Windermere Lake.
The M.V Tern was built in 1891.





MV Tern (From the HP of Windermere Lake Cruises)

Lakeside





六月末に湖水地方を訪れたときは風が強いと寒いほどでした.
ウィンダミア湖では一番古い舟「スターン号」に乗り
ボウネスからレイクサイドまで遊覧を楽しみました.
このスターン号は1891年の建造です.



Then we rode in a steam locomotive train at the Lakeside station,
and enjoyed viewing the beautiful scenery until the terminal station of Haverthwaite.
Pink hydrangea was so stunning at Haverthwaite station.





Wild Foxglove







それからレイクサイド駅で汽車に乗って
終着のヘイバースウェイト駅まで車窓の美しい景色を楽しみました.
駅のピンクのアジサイがとても綺麗でした.

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.