honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



10/12/2019

ETHEL & ERNEST (エセルとアーネスト)

Typhoon Hagibis went to the eastern Japan, however, about 10 m/s wind was blowing all day in our area.
We went to KBC Cinema in Fukuoka City to watch the film 'Ethel and Ernest' in the morning (9 am).  It cost 1,200 yen, cheaper than usual because it was early bird discount. I'd read the original book, and I really enjoy the film.
It was nostalgic, heart-warming, touching and a bit sad, and the film was made with so beautiful hand-written animation pictures.

台風19号は東日本に行きましたが、
10メートルほどの強い風がうちのあたりでも吹いています.
今朝は9時からの映画「エセルとアーネスト」をみに福岡のKBCシネマに行きました.
値段は通常より安い1200円、早朝割引です.
原作の本を読んでいましたが、大変楽しく見ました.
懐かしく、心温まり、感動的で、ちょっと悲しい映画でした.
そしてとても美しい手書きのアニメーション画像がとても綺麗でした.










No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.