honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



11/24/2019

"REIWA OPEN GARDEN" SCHEME (令和オープンガーデンの会)


The "Reiwa Open Garden" scheme has started today.
('Reiwa' is a Japanese name of the new era of the new emperor)

There was an old open garden scheme in Fukuoka and Saga area,
and the scheme was dissolve for the moment
and reorganised as "Reiwa Open Garden". 
This scheme consists of 25 gardens as of now.

There was an annual meeting of the scheme today,
and we (i.e. our gardens) joined the scheme.

The new home-page has started today
with a blog of photographs of members.

Please visit the home-page,
and enjoy garden pictures posted in the blog. 


本日、令和オープンガーデンが発足しました.
(新しい時代の令和が名称に使用されました)

もともと福岡と佐賀のオープンガーデンの会がありましたが一旦解散し、
新たに令和オープンガーデンに衣替え、
本日の時点で25の庭が参加です.

本日総会が開催され、我が家もこの会に参加しました.

新しいホームページも正式にスタートし
会員の写真のブログも含まれます.

どうぞホームページを訪問していただいて
ブログの写真をお楽しみ下さい.






No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.