honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



11/17/2019

SHOPPING AT A NURSERY (ナーセリーでお買い物--カレンダーをゲット)


We went to the local nursery for shopping yesterday.
There was some Christmas decorations in the shop.

 昨日は近くのナーセリーに買い物に行きました.
クリスマスの飾りつけもありました.


We bought bulbs, seedlings and a terracotta pot,
and got a 2020 calendar as a free gift,
in which photos of our garden were printed.


 球根や苗、素焼きの鉢などを買って、
我が家の庭の写真が載っているカレンダーを景品にもらいました.


We planted bulbs in pots today.
Snowdrop bulbs were planted in a large pot in front of the brick wall.



And pink Scilla campanulata bulbs were planted in a small tin pot.

 
 そして、ピンクのシラー・カンパニュラータを小さなブリキの鉢に植えました.


A terracotta pot with handle was placed on the center brick pillar of the wall
as a focal point.

最後に、取っ手の付いた素焼きの鉢を
煉瓦塀の中央の柱の上にフォーカルポイントとして置きました.

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.