honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



3/22/2020

CHERRY BLOSSOM VIEWING IN OUR GARDEN (庭で花見)


It is cloudy and warm today; good for viewing cherry blossom.
We ate skewered ball shaped rice cakes and drink powdered green tea
at the arbour seat on top of the bluebell garden
 (Fujimi-dai or Mt. Itoshima Fuji observation platform).

There was a garden BBQ party in our neighbourhood,
and many children were playing outside.
It was a good afternoon. 


今日は曇って暖かい日で、花見日和でした.
ブルーベルの庭の一番上の屋根付きベンチ(富士見台)で
串団子を食べて、お抹茶をいただきました.

ご近所ではバーベキューのパーティーがあっていて
たくさんの子供たちが外で遊び、
とてもよい昼下がりでした.

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.