honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/08/2020

NO DISASTER DUE TO TORRENTIAL RAIN (豪雨被害はありませんでした)


We had 300 millimeters of rain in 48 hours to this morning.
There were many places with more than 500 mm of rain in our Kyushu Island,
where terrible disasters with many casualties.
I sincerely pray for the repose of the soul of them.

今朝までの48時間で300ミリもの雨が降りました.
私たちの住む九州では500ミリ以上降ったところがたくさんあり、
たくさんの犠牲者を伴う災害がありました.
心からご冥福をお祈りいたします.


Yesterday evening (almost 200 mm of rain)
昨日の夕方、ほぼ200ミリの降雨

This morning (additional 110 mm of rain)
今朝、さらに110ミリの降雨


Fortunately, our garden is OK with no damage.
Some roses and perennial plants bear flowers in the rain.

幸いに私たちのガーデンは無事です.
バラや多年草が雨の中、咲いています.

Dahlia and rose

Agapanthus

Rose

Dahlia and rose


2 comments:

  1. So much rain! Incrediable! So gald no damage was done and the flowers continue to bloom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Dee.
      We have possibly another week of rainy season.
      Summer in those years is too hot, however, we are looking forward to it because we don't want rain any more

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.