honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/07/2020

GREEN APPLE JAM (青リンゴのジャム)

 The large and strong typhoon has gone this morning. Our house was shaken by its strong wind. We are safe. There are some damages in our garden, however, those are fortunately not so serious. 

We picked all apples last Saturday because the 'strongest' (Met Office said) typhoon in history was coming to us. The apples were almost green and less sweeter than fully ripe ones. So, we made 'green apple' jam for the first time yesterday.  


大型で強い台風は今朝去りました. 強い風で家が揺れましたが無事です. 庭では痛んだところがありますが、幸いにも深刻なダメージはありません.

史上最強(気象庁によると)の台風が来ていたので、先週土曜日にリンゴを全部収穫しました. リンゴはほとんど青くて、熟したリンゴより甘さが少ないので、初めて「青りんご」ジャムを作りました. 


Apple 'Fuji' (left) and 'Alps Otome' (right)
リンゴの左がフジ、右がアルプス乙女


Jam of two kinds of apple was made separately. 
二つの種類のリンゴは別々にジャムにしました.





No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.