honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



10/13/2019

HORSE MANURE (馬糞)


We use horse manure for making compost and mulching. 
We went to a horse-riding club in our neighbourhood this morning.
It was breezy with a blue sky, and three people were riding pleasantly. 

 うちでは馬糞を堆肥作りとマルチングに使っています.
今朝は近所の乗馬クラブに行きました.
青空で風が吹いて、三人が気持ちよく馬に乗っていました.


There was a huge pile of manure outside,
and we packed more matured manure in bags.

 屋外に馬糞が大きく積み上げられています.
より熟成が進んだ馬糞を袋に入れました.


Our wooden compost bin has three containers.
Most of new horse manure was stored in the left container.
The middle one is for filling up new materials, and the right container is full of matured compost.
The rest of horse manure was stored in a rotary plastic compost bin.

 我が家の木製の堆肥置場は3つの区画があります.
今日の新しい馬糞の大半は左の区画に入れました.
真ん中の区画には新しい堆肥の材料をいれています.
そして右の区画は熟成した堆肥でいっぱいです.
残りの馬糞は回転式のコンポスターに入れました.



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.