honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/18/2024

HARVESTING SPRING CABBAGE (春キャベツの収穫)

 

The spring cabbage planted in December has grown a lot, so we harvested one and tried it. Thanks to the fine netting, there are no insect bites. Removing the surrounding leaves, the inside is still a little small, but I immediately tried stir-frying it with pork. I also put the sprouts of asparagus which started to grow little by little together. They were soft and very tasty.


12月に植え付けた春キャベツがだいぶん大きくなってきたので、一つ収穫して食べてみました。細かいネットのお陰で虫食いはありません。周りの葉を取ると、中身はまだ少し小さいですが、さっそく豚肉と一緒に炒めてみました。少しずつ伸びだしたアスパラガスの新芽も一緒です。軟らかくて、とっても美味しくいただきました。











No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.