honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/08/2024

REMOVAL OF CENTRAL FLOWERBED IN PROGRESS: RELOCATION OF OBELISK (中央花壇撤去作業は進行中:オベリスクの移設)

 

The removal of the central flower bed is progressing slowly. The obelisk has now been relocated.

This obelisk is made of aluminium and has a concrete block foundation. The foundation and the main body were moved to the installation site as one unit, and a trench was dug and the concrete block section buried in the ground.

A new landscape has appeared in front of the brick wall bench.


中央花壇の撤去作業はゆっくりと進行中です。今回はオベリスクの移設をしました。

このオベリスクはアルミ製で基礎にコンクリートブロックを使用しています。基礎ごと一体として設置場所へ移動し、溝を掘ってコンクリートブロック部分を地中に埋めました。

レンガ塀のベンチの前に新しい風景が現れました。














No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.