honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/06/2024

PRUNING BOXWOOD HEDGES IN SPRING (セイヨウツゲの生垣の春剪定)

 

Many new shoots have grown on boxwood in the Potager. Some of them are starting to harbour pests (boxwood moth larvae), so we have pruned them back to eliminate the pests.

Pruning is done only for the shoots that have grown this spring.

This time we only had to do it by hand and it took us two hours to finish approximately 15 metres around the perimeter of the garden.


西洋ツゲがたくさん新芽を伸ばしてきました。一部に害虫(ツゲノメイガの幼虫)も発生し始めているので、害虫の駆除を兼ねて剪定を行いました。

この春に伸びた新芽の分だけ剪定をします。

今回は手作業のみで、庭の外周のおよそ15メートルを2時間で終わりました。



Before

After

Before

After





No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.