honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



3/10/2019

HOME MADE TOSA-BUNTAN MARMALADE (自家製土佐文旦のマーマレード)


Tosa-Buntan is a kind of Citrus maxima,
which is mainly grown in Tosa area of Shikoku Island.
We planted a young plant in our garden in 2006,
and it bore fruits for the first time in last season.
We picked most of the fruits on new year's eve,
and stored them in a cool storage room.
Two months have passed since that,
and we made marmalade today.
It colour is light orange and tastes so good.


At the end of last December
昨年12月末

Tosa-Buntan fruits picked on new year's eve
大晦日に収穫した土佐文旦

土佐文旦は文旦の一種で、四国土佐の名産です.
苗を庭に2006年に植えて、
昨年始めて実をつけました.
大晦日に大半を収穫して保存していました.
およそ2ヶ月がたち
マーマレードを今日作りました.
色は明るい黄色でとても美味しくできました.


<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>


We went to KBC Cinema to watch the movie
'Victoria & Abdul', today.
It was released in Japan on 25th January,
and we at last went to the local theatre in Fukuoka.
Dame Judi Dench is our favourate actress,
and the episode of this movie was so interesting.
We highly recommend this movie. 


今日はKBCシネマに映画も見に行きました.
「ヴィクトリア女王 最後の秘密」です.
日本では1月25日に封切りされましたが、
やっと福岡の映画館に出かけました.
私たちはジュディ・デンチさんのファンで
この映画のエピソードはとても面白い話でした.
とってもお勧めの映画です.


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.