honey suckle

honey suckle

31.1.16

PARSNIP IN THE POTAGER (ポタジェのパースニップ)



It was sunny and milder today.
We harvested parsnips in the potager. 
We sowed many seeds last April in the pentagonal bed, 
and only a few germinated.  
Nine months is a long time, but it tasted good in a potage soup this evening.  


今日は晴れて穏やかな天気、
ポタジェでパースニップの収穫です. 
去年の四月に五角形の区画に種をたくさんまきましたが
発芽したのはわずか数個でした.
それから九ヶ月は長かったけど、夕食のポタージュスープでとっても美味しかった!




Parsnip and kohlrabi
パースニップとコールラビ



Two good-sizes parsnips 

Broccoli and brussel sprouts are still producing, and we sometimes pick them.  
ブロッコリとメキャベツはまだ生産していて、ときどき収穫しています.




Nasturtium was damaged by the severe cold last weekend.  

ナスタチウムは先週末のひどい寒さでやられました.



===============================================================


Today's job was repairing steps between blueberry and lemon. 
Three sleepers were restored and others were replaced with Italian stones.

今日の仕事はブルーベリーとレモンの間の階段修復です.
枕木3本は修復しましたが、他は「ローマの石」と取り替えました。




にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


2 comments:

  1. ポアロさん、おはようございます。パースニップ育てたんですね。スープはおいしいですよね。
    ローストしたのをスープにして、パプリカを入れるとまたいっそうおいしいですよ。
    イギリスでは、パースニップは霜に当たると甘みがますといわれています。ニンジンと同じで、土の中に石があったりすると短かったり、二股に分かれたりするようです。
    今でも、ポタジェが色鮮やかですね。

    ReplyDelete
    Replies
    1. ティンカーベルさん、パースニップは栽培期間が長いのが大変です。種の発芽率も低いですし。でもニンジンのような形でお芋のような味、なかなか味わいのある野菜ですね。

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.