honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



11/04/2019

REFURBISHING RAISED BEDS IN THE POTAGER (ポタジェのレイズドベッド作り変え)


Some of raised bed panels in the potager have rotted and broken.
I made them seven years ago.
So, I refurbished two triangle and one square raised beds this time.

Early Spring in 2013
ポタジェのレイズドベッドの一部が腐って壊れてしまいました.
七年前につくったものです.
それで三角形2つと正方形一つを今回作り直しました.


Plywood panel was cut and painted blue-gray.
Then, panels were connected by using aluminum angles, stainless bolts and nuts.



 コンパネを切ってブルーグレーのペンキを塗り、
アルミのアングルとステンレスのボルトナットを使って組み立てました.


Old panels were removed and new ones were set.



Lower half of panels rotted and broken


 古い板をはずして新しいのを設置しました.


They look neat and beautiful:)




すっきり、綺麗になりました!

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.