honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



12/21/2016

CHRISTMAS CONCERT & FRIENDSHIP PARTY OF FUKUOKA JAPAN-BRITISH SOCIETY (日英協会クリスマス音楽の夕べ)



The Christmas concert & friendship party was held
by the Fukuoka Japan-British Society yesterday night,
and we attended it.

クリスマス音楽の夕べが昨夜、福岡日英協会により開催されて
私たちも参加しました


In the Christmas concert of this year,
a vocal singer Koji Kimura, a member of the tribute band of the Beatles
'The Flying Elephants', sang popular Beatles' songs.
His role in the band is Paul McCartney, and he have been singing for fifty years. 

今年のクリスマスコンサートはビートルズのトリビュートバンドのボーカルである木村康治さんによる
ビートルズのヒットソングメドレーでした
彼のバンドでの役割はポール・マッカートニーで、すでに50年ぐらい歌っているそうです.




After the concert, we had a party.
We enjoyed delicious foods, beer and talks with friends. 

コンサートのあとは、パーティーで
美味しい食事やビール、そして友人との話を楽しみました.

A customary lottery of Christmas presents was also held, 
and I won a cute calendar this time. 

恒例のクリスマスプレゼント抽選会も行われて
今回は可愛いカレンダーが当たりました.

At the end of the party, all of the participants sang Jingle Bells.

パーティーの最後は参加者全員でジングルベルを合唱しました




Canal City Hakata, where the party was held, is now illuminated
and so beautiful at night. 


パーティーが開かれたキャナルシティー博多は
いまイルミネーションでとても綺麗です


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.