honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



3/23/2024

HUIS TEN BOSCH FILLED WITH TULIPS (チューリップがいっぱいのハウステンボス)

 

We visited Huis Ten Bosch in spring. It was a cold day with a strong cold wind, although the weather was fine.

The park is full of tulips. The flowers are in full bloom in a variety of vivid colours. The yellow is particularly bright and cheerful.

Walking through the park full of tulips, I felt that spring was in full swing.  The roses are also starting to bud and I am looking forward to seeing them in May.


春のハウステンボスを訪ねてみました。良く晴れましたが、冷たい風が強く吹く寒い日でした。

園内はチューリップで一杯です。色とりどりの花が鮮やかな色で咲いています。特に黄色は目の覚めるような鮮やかさで元気のでる色です。

チューリップがいっぱいの園内を歩きながら春本番を感じました。バラも芽吹き始めていて、5月のバラも楽しみです。










2 comments:

  1. Dear Poirot
    I do love to see a lot of tulips. I have tulips in my garden, which are just starting to flower, but seeing them like this is stunning.
    Best wishes
    Ellie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for your comment. I am always inspired in many ways when I see beautiful gardens.

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.