honey suckle

honey suckle

12.4.15

REPOTTING ACACIA AND PLANTING GYMNASTER (ミモザ植替えとマンサク植付け)


It was cloudy yesterday morning, and became sunny in the afternoon.  We pruned and replanted Acacia spectabilis to refresh, and added a plant of red Chinese fringe flower (Loropetalum chinense var. rubrum) in the same pot.


(昨日の午前中は曇っていましたが、午後は晴れてきました。ミモザの剪定をして元気にするために植え替えをし、同じ植木鉢にベニバナ・トキワマンサクの苗木を植えました。)

A week ago when it was in full bloom. 
 Old soil and excessive roots were removed and re-pot with new compost and manure.

(古い土と伸びすぎた根を除いて新しいコンポストと肥やしを加えて植え替えました。)


A plant of Loropetalum chinense which we bought last week was planted in the pot with viola and alyssum.

(先週買ったトキワマンサクの苗木を同じポットに、ビオラとアリッサムと一緒に植えつけました。)



It was a really nice weather yesterday afternoon and the sea showed beautiful blue colour.

(昨日はとてもよい天気で、海も美しい青い色でした。)




にほんブログ村 花・園芸ブログ ガーデニングへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.