honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/11/2015

PRUNE FLOWERS PROMISING FRUITS (今年も期待できそうなプルーンの花)


Two prune trees in our garden are in bloom.  Last year, we harvested more than 30 fruits for the first time and enjoyed eating them.  


(庭の二本のプルーンの木が花をさかせています。昨年は初めて30個以上収穫しておいしくいただきました。)

August 2014

This is a larger tree behind the brick wall. 

(これはレンガ塀の後ろにある大きいほうの木です。)



Flowers are pure white, and stamens are yellow.

(花の色は純白で、しべは黄色です。)



My wife pollinated them on a sunny day. 

(天気のよい日に家内が受粉をしました。)


How about the harvest of this year is, and how shall we eat?  It's a pleasure of August.

(ことしの収穫はどうかな? どうやって食べようかな? 8月のお楽しみです。)


にほんブログ村 花・園芸ブログ ガーデニングへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.