honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



2/22/2016

PRUNING & TRAINING OF BRICK WALL ROSES (レンガ塀のバラの剪定と誘引)



I pruned and trained the climbing roses on the brick wall yesterday.


昨日、レンガ塀のツルバラを剪定誘引しました。



I found a larva of Anoplophora malasiaca ( 'Teppo-Mushi' in Japanese) 
in the branch of Rosa 'Gertrude Jekyll'.  
This pest may let a whole rose plant wither. 
Last May, Rosa 'Crown Princess Margareta' on the brick wall died as a whole.  
Fortunately, it withered only one of four branches this time.  

ゴマダラカミキリの幼虫(テッポウムシ)を
バラ「ガートルード・ジェキル」の枝の中に見つけました. 
この害虫はバラの株全体を枯らすこともあります.
昨年5月にはレンガ塀のバラ「クラウン・プリンセス・マルガリータ」が枯れました.
幸運にも今回は4本の枝のうちの1本だけで済みました. 


The number of branches of Rosa 'Constant Spry' (on the left ) is more than six, 
however, that of Rosa 'Gertrude Jekyll' (on the right) is only three.  

レンガ塀の左側のバラ「コンスタンス・スプライ」の枝の数は6本以上ありますが、
「ガートルード・ジェキル」の枝数は3本だけです. 




I planted new young plant in the plot 
where Rosa 'Crown Princess Margareta' had grown and died last year.  

去年枯れた「クラウン・プリンセス・マルガリータ」のあった場所に、
新しい苗木を植えつけました. 





I really recognized the awfulness of Anoplophora malasiaca once again.

テッポウムシの恐ろしさを改めて認識しました. 



にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.