honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/30/2018

A STRONG TYPHOON HAS PASSED BY (台風が近くを通過)


The typhoon 'Trami' (No. 24) has passed by in the early afternoon. 
Rain and wind was not so hard, fortunately. 
Tall plants such as Mexican meadow sage and Jerusalem artichoke had fallen
 in the garden.

Mexican meadow sage and gaura. 

Jerusalem artichoke had grown more than 10 feet high. 
台風24号が昼下がりに近くを通過しました.
雨風は幸運にもそれほどひどくありませんでした.
アメジストセージやキクイモなど草丈の高い植物は倒れました.


In the potager, apples had fallen down. 
One of them was an apple 'Fuji', which is a very popular variety in Japan. 
We ate this apple 'Fuji' for the first time this year. 
It tasted so good. 


'Fuji' (large one) and 'Alpus Otome' (smaller ones)
大きいのがふじ、小さいのはアルプス乙女
ポタジェではりんごが落ちていました.
その中の一つは「ふじ」で、日本では人気の品種です.
今年初めてのふじはとってもおいしかったです.



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.