honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



10/07/2018

LITTLE CUTE APPLE PIES -- PASTRY WRAPPED BAKED APPLES (小さくて可愛いアップルパイ - パイ生地で包んだ焼きりんご)


My wife made 'whole-apple' apple pies
using mini apples (Alpus Otome, average weight is 35 g) picked in our potager.
She made two kinds, that is,
one made of preboiled apples and another made of fresh ones.
As a result,
pies made of apples preboiled with sugar and lemon juice tasted much better,
however, pies of fresh apples had more vivid red colour.


Pies cut in half; a pie of fresh apple (front left) and a pie of preboiled apple (front right)
A fresh apple 'Alpus Otome' (back)


家内がりんごを丸ごとそのまま使ったアップルパイを
私たちのポタジェで収穫した小さなりんご
(アルプス乙女、重さ35gぐらい)を使って作りました.
2種類作ったんですが、
ひとつは予め煮たりんごを使い、もう一つは生のりんごを使いました.
結論からいうと、生のりんごより
お砂糖とレモン果汁で煮たりんごを使ったパイのほうが美味しかったんですが、
りんごの赤い色は生のりんごをつかったパイが綺麗でした.


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.