honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/28/2023

FIRST SUNSHINE IN A WEEK (一週間ぶりの日差し)

 

Thick clouds covered the sky at sunrise this morning, but gradually the sun came out from the west and by 10am the sun was shining brightly. It has been a week since last Saturday since the sun shone this bright. The once-in-a-decade cold wave was predicted, and it turned out to be true, with low temperatures continuing since Tuesday, with occasional snow flurries and very little sunshine. 

When the sun did shine, it was very warm in the house. I now know how much I appreciate the sunshine. 


今朝は日の出の時間は厚い雲が空を覆っていましたが、少しずつ西の方から晴れ間が出てきて、10時ごろにはしっかり日が射してきました. これほど日が照るのは先週土曜日から一週間ぶりです. 十年に一度の強い寒波が予想されていましたが、その通りになって火曜日からずっと低温が続き、ときどき雪が舞ってほとんど日が射すことがありませんでした. 

日が射してから家の中はとても暖かくなりました. 日光の有難さがよく分かりました. 






It was still sunny in the afternoon and the sea was a beautiful colour. It's been a long time since the sun shone on the garden. 

午後になっても晴れていて、海が美しい色になっていました. 庭にしっかり日が当たるのも久しぶりです. 





The weather managed to keep up until the evening. But it was still a cold winter day outside, with a maximum temperature of only 3 degrees Celsius. 

夕方まで何とかお天気は持ちました. でも、最高気温は摂氏3度にとどまって、外はやっぱり寒い冬の一日でした. 




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.